-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35115 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:39

تشبيه اهل بيت به كشتي نوح كه در حديث سفينه نوح آمده چه حقايقي را به ما ميآموزد؟

حقايق زيادي را ميتواند به ما بياموزد، از جمله 1 ـ بعد از پيامبر اسلام (ص) طوفانهايي امت اسلامي را فرا ميگيرد و بسياري را با خود ميبرد و در ميان امواج خود غرق ميكند!



2 ـ براي رهايي از چنگال خطراتي كه دين و ايمان و روح و جان مردم را تهديد ميكند، تنها يك نقطة اميد وجود دارد و آن كشتي نجات اهل بيت (ع) است ، كه تخلف و جدايي از آن به يقين ماية هلاكت است!



3 ـ جدا ماندن از يك وسيلة نقليه در يك بيابان، ممكن است هميشه با مرگ همراه نباشد ، بلكه انسان را شديداً به زحمت بيفكند، ولي جدا شدن از كشتي نجات در يك درياي طوفاني اثري جز هلاكت و مرگ ندارد .



4 ـ شرط قرار گرفتن در كشتي نوح (ع) ايمان و عمل صالح بود و به همين دليل نوح به فرزندش پيشنهاد كرد كه ايمان بياورد و از كافران جدا شود و همراه او و يارانش بر كشتي سوار شود «ارْكَبْ مَعَنا وَ لا تَكُنْ مَعَ الكافِرينَ» بنابراين شرط نجات اين امت از طوفان بلاها و انحرافها ايمان و يقين به موقعيت اين كشتي نجات است .



5 ـ آنچه ماية نجات است تنها محبت و دوستي آنها نيست كه بعضي از دانشمندان اسلامي آن را مطرح كردهاند و ميگويند همة مسلمين اهل بيت (ع) را دوست ميدارند و بزرگ ميشمرند ، بنابراين همه اهل نجاتند.



بلكه سخن از پيروي آنها (در مقابل تخلف) است ، كه در روايت آمده است ، فرزند نوح به پدر محبت داشت ، ولي از او پيروي نميكرد ، و هرگز محبت او ماية نجاتش نشد.



از «حديث سفينه» استفاده ميشود كه اين خط تا پايان جهان ادامه دارد، چرا كه دنيا هميشه مركز طوفانها است ، يعني در هر عصر و زمان شياطين و مناديان ضلالت و يا گمشدگان وادي حيرت وجود دارند، اين طوفانها آرام نميگيرد و تا قيامت برپا گردد و خداوند در ميان بندگانش داوري كند و به گفتة قرآن ، اختلافها را برچيند، بنابراين هميشه وجود اين كشتي نجات ضروري است و تخلف از آن ماية هلاكت است.



6 ـ تمسك بيقيد و شرط به اهل بيت (ع) (در برابر تخلف از آنان) ميتواند شاهد خوبي بر وجود امام معصومي در هر زمان در ميان اهل بيت (ع) باشد كه پيروي از او مايه نجات و تخلف از او مايه هلاكت است. (احقاق الحق 7/185)








پيام قرآن ج 9


حضرت آيت الله مكارم شيرازي و ساير همكاران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.